MCR KNYV : 2.rsz:A Paramour kastly,Los Angeles 2006 tele-2006 tavasza |
2.rsz:A Paramour kastly,Los Angeles 2006 tele-2006 tavasza
2009.06.23. 21:48
2.rsz:A Paramour kastly,Los Angeles 2006 tele-2006 tavasza
Poggyszostul elhagytuk a LAX-ot, s kilptnk az esbe. Meg kell emltenem, hogy akrhnyszor, brmilyen okbl Los Angelesben jrunk, az ottltnk alatt folyton esik. Az emberek mindig ezt mondtk, hogy „regem, ez a legtbb es, amit valaha is lttunk Los Angeles-ben!” s „Ti srcok mindig est hoztok!” gy is nzett ki.
Beszlltunk egy brelt autba, s elkezdtnk vezetni. Ks este volt, amire megrkeztnk ezek el a nagy, flelmetes kapuk el, amiken a tbla ezt mondta:
A PARAMOUR MAGN REZIDENCIA. TILOS A DUDLS
Bob megnyomta a csengt, pr szt vltott a kaputelefonon t, s a kapuszrnyak lassan kinyltak. Mindig azt hittem, hogy az egsz azt a clt szolglta, hogy minl flelmetesebb legyen a hats, s tny, hogy mkdtt. Kiszlltunk a kocsibl, megfogtuk a cuccainkat, s belptnk az j otthonunkba, a Paramour-ba. Mg a neve s baljsan hangzik, nem? Az is volt.
Amint belptl, mintha csak a „Ragyogs”-ban talltad volna magad. Rgtn az volt az rzsed, hogy a hely el fog emszteni tged, s ksbb gy is lett. Annyi folyos volt, amik a sttbe-, vagy lpcsk, amik nagyon hideg helyre vezettek. Az egsz plet hideg volt. Az egsz pletet mintha valami megszllta volna. Ksbb magunktl is rjttnk, hogy gy van.
Mindannyian szmot hztunk, hogy eldntsk, hogy ki melyik szobt kapja, s majdnem gy tnt, hogy maga a hz dnttt, mert mindegyik szoba igazn illet az egyes tagokhoz. Kivve Mikey-. Az szobjban lenni flelmetes volt, s nem is tudom megmondani, mirt… csak ez az rzs radt belle.
Msnap megrkeztek a hangszereink is, s elkezdtk ket fellltani. Ltni lehetett, hogy senki sem aludt jl a hideg miatt, s amiatt, hogy gy rezted, hogy valaki folyton figyel tged. A cuccokat egy hatalmas szobban lltottuk fel, ahol fnyz csillrok, s holland-stlus plafon volt. A szoba stten hangzott, de neknk megfelelt.
Rgtn elkezdtnk dolgozni, s rjttnk, hogy szksg lesz nhny fttestre, hogy a munka haladni is tudjon. Tulajdonkppen, amikor Rob Cavallo msnap megjelent, vissza kellett mennie egy id utn a kocsijhoz a kabtjrt s a kesztyirt. Izgatottak voltunk amiatt, hogy jra lthatjuk Rob-ot, s elkezdhetnk dolgozni. ki szeretett volna maradni ekkor a dolgainkbl, s csak hagyni minket, hogy csinljuk, amit csinlunk, mintha mg mindig azt prbln megfigyelni, hogy hogyan dolgozunk. Rob-ot mindig nagyon rdekli egy banda pszicholgija, s vgs soron ez segtett abban, hogy ez a lemez ilyen nagy legyen. Sok olyan jszaka volt, amikor valamelyiknknek szksge volt arra, hogy beszljen vele valami szemlyesrl, s mindig ott volt neknk. Addig dolgozott, amg mi is, nha elg ksig, tancsot adva, vagy biztatst nyjtva.
Megtanultuk, hogy Rob egy zenetrtneti lexikon. Mint egy emberi zenegp. Megneveztl egy dalt, brmilyen dalt, s felkapott egy gitrt, s elkezdte jtszani. s utna el tudta neked mondani, hogy a dal mirt mkdtt, vagy tudta, hogy az adott banda hogy rta meg azt a dalt s mirt. Egy nap odastlt a zongorhoz, s elkezdte jtszani a „Bohemian Rhapsody” kezd hangjait. Amikor megfordult, azt ltta, hogy t src bmulja, mintha stilops kzben lett volna rajtakapva. Mi csak mosolyogtunk. Akkor volt, hogy tudtuk, hogy ki fog zongorzni velnk… ez valami, amit mindig is szerettnk volna, de eddig nem tudtuk elintzni. A zongora sok flekppen hinyzott… s most segtett abban, hogy teljess tegyk a hangzst, amit ltre szerettnk volna hozni.
Akkoriban volt, hogy tallkoztunk Rob technikusval, Doug McKean-nel azrt, hogy elkezdjk felvenni az els l demokat. Doug egy szemlyisg. Rgtn kijttnk vele, mert egyforma humorrzknk van, nagyon stt, s nagyon zord. s nagyon jl tudta utnozni Rob-ot, ebben ksbb mi is jk lettnk.
Folytattuk a munkt s minden rendben is ment, de volt egy aprbb bkken az rsi folyamatban. Beleegyeztnk, hogy adjunk egy koncertet Texas-ban, az ez vi SXSW-n, ami azt jelentette, hogy meg kell szaktanunk az ramlatot, fel kell kszlnnk s gpre kell szllnunk. De a koncert j gyrt volt, a Shirts For A Cure nev szervezet rendezte, amivel eddig is annyit dolgoztunk egytt, amennyit tudtunk, mert a rkkutatst tmogatja. Szval sszekaptuk magunkat, s replre ltnk.
Amikor visszartnk, akkor lettek sttek a dolgok. Nagyon sttek.
Amikor leszlltunk a gprl, akkor volt az els alkalom, hogy a nap is sttt, s a koncert az Emo’s – nl is nagyon jl sikerlt. Mg a ’The End/DEAD!’-et is eladtuk radsknt, mert annyira fel voltunk prgve a tny miatt, hogy jra emberek eltt jtszhatunk. Rob is megjtt, hogy elkezdjnk jra demokat felvenni, hogy jra visszatrjnk a rgi kerkvgsba.
nem sikerlt.
Tudtuk, hogy csak egy pr dal van htra ahhoz, hogy fel tudjuk venni az albumot, ami gy nzett ki akkor, hogy nagy, sznhzi, eklektikus s eposzi lesz. Most elszr hagytuk, hogy az album trtnett a dalok maguk alaktsk ki, ellenttben az addigi, megadott trtnettel, s ez mkdtt is. Sok vltozson esett t, de elkezdett kiformldni.
most jn az egyik legnehezebb rsz.
Nem megyek bele abba nagyon, hogy mi trtnt, s valsznleg soha nem is fogok. De van egy id, amikor sokkal tbbnek kell lenned egy bartnl, egy bandatagnl vagy egy testvrnl. Meg kellett tanulnod, hogy olyan mdokon legyl ott a msik mellett, ami addig nem is hitted volna, hogy lteznek, olyan dolgok miatt, amikkel addig nem kellett egytt szembeslntk.
A szellemi betegsg mindig is olyan dolog volt, amivel a bandnak ki kellett jnnie, de ezt eddig mindig tvszeltk. Mindig legyztk. De ezttal a depresszi valamelyiknket olyan slyosan rintette, hogy azt mr nem lehetett lerzni.
valakinek segtsg kellett, valakinek el kellett hagynia a hzat.
Ez volt ez els eset, hogy gy prbltunk egytt zent rni, hogy nem voltunk teljesek.
Bnt volt. A hz legyztt minket.
gy jrkltunk fel-al, mint az lhallottak, nem rtunk, nem zuhanyoztunk, nem ltnk. Valaki el se hagyta a szobjt. n egyszer egy htig pizsamban voltam, folyamatosan lekzdve a ksztetst, hogy csak belestljak a medencbe, s addig lljak ott az aljn, amg nem kapok levegt. Nha azt kiabltam „egy nap majd bele fogok stlni abba a baszott medencbe!” Mindnyjan kezdtnk becsavarodni. Korbban eldntttk, hogy nem akarjuk videra venni a lemezrst, s azon a ponton rltnk, hogy nem vettnk videra semmit.
gy nztnk ki, mint a szellemek. akkoriban mi ksrtettnk a hzban.
Aztn gy tnt, hogy a flelem kezd beszivrogni a csapatba, gy reztk, hogy egyszerre gnk el, s sllyednk le a mlybe, brmilyen kit nlkl. Hibavalan rni prbltunk, s vgl Frank tallta ki azt a szlamot, ami ksbb a ’House Of Wolves’ lett, s ami nagyszer volt, jra meghozta az ihletet, de mg mindig hinyosnak reztk magunkat, mert azok is voltunk.
Egy jszaka, krlbell hajnali ngy krl, hallottam, hogy Ray a ’Bark At The Moon’-t jtssza teljes hangern a nappaliban. Ray abban az idben mindig nagyon sokig jtszott, s ez sszetrte a szvem, mert gy hangzott, mintha kzdene a gitrjval, feldlva amiatt, hogy nem jtszhatja a sajt dalainkat. Mskor csak fekdtem volna az gyban, s idegestett volna a dolog, de azon az jszakn lestltam oda, gy bzlgve, mint egy szemetes kuka, hat napi borostval (ami nem olyan sok).
Bekukkantottam a nappaliba, s lttam, hogy egy szkben l, egyre csak jtszik s az temre blogatja a fejt. Odastltam hozz, s kszntem, majd beszltnk egy picit. Mindennapos beszd.
Ahogy beszltnk, csak szrakoztam Rob gitrjval, cltalanul, s vgl lejtszottam ezt a dallamot. Slyos volt, de nem Black Sabbath mdra slyos, hanem rzelmileg slyos. Ray utna picit ksrletezett vele, s az nek is rgtn jtt mell. Tisztn arrl szlt, hogy min mentnk akkor keresztl, s mg tbbrl.
Mintha a dal kimondatta volna veled azokat a dolgokat, amik a legjobban fjtak. A dolgokat, amikrl nem akartl beszlni. Tudtuk, hogy ez valami klnleges volt.
Msnap mindnyjan sszegyltnk s elkezdtnk dolgozni. Belekezdtnk a ’House Of Wolves’-ba, ami felpumplta a vrnket, klnsen a kzps rsze. Utna elkezdtnk dolgozni ezen az j darabon. Mindnyjan kiprbltunk olyan dolgokat, amiket addig mg nem, s nagyon nagy hvvel jtszottunk. Mintha csak az letnk mlott volna rajta. Emlkszem, hogy a dal vgre majdnem teljesen kikszltem, mert a srcok addig ptkeztek, amg egy nagyon rzelmes rsz nem jtt, ami hagyta, hogy kibontakozzak. Ezt tettem s k is nagyon intenzv rszeket tettek hozz. Ez a dal lett a ’Famous Last Words’, ami sok tekintetben nyugtat dalknt rt vget, egy dalknt, ami meglep, amikor befejezdik. Egy msik ilyen dal pldul szmunkra a ’Helena’. A ’Famous Last Words” volt az els dal a megvltsrl. Akkor pont erre volt szksgnk.
rbredtnk, hogy vissza kell kapnunk valakit, ennek akkor jtt el az ideje.
Itt most rgtn meg is emltem, hogy ha nem lett volna a fantasztikus Stacy Fass, a tancsadnk, nem vszeltk volna t ezt az idszakot. volt a remnynk, a nvrnk, nha pedig az anynk. Sok jszakn eljtt hajnali ngykor… s ott lt velnk a ’vihar szobban’, s csak hallgatta, ahogy beszltnk. Utna pedig kegyetlenl szinte volt.
Megmentette az letnket.
Akkor rkezett el az id a felvtelekhez, s pont azeltt, hogy elhagytuk volna a Paramour-t, rtunk egy dalt, aminek a cme ’Sleep’. Volt egy megbeszlsnk Rob-bal s Craig Aaronson-nal, aki nagyszer volt s tmogatott minket az egsz folyamat alatt. tfutottunk a dalokon, s lttuk, hogy sok j szletett. gy reztk, hogy vgeztnk annyira, hogy elkezdhessk a komoly felvteleket, s most mr az egsz bandt visszakapva s jra kompletten mkdve sszepakoltunk, s a The Oakwood fel tartottunk – az Eldorado stdiba.
|